Content marketing inseamna informarea si distrarea audientei, social media e despre promovare, iar SEO se ocupa cu marcarea continutului astfel incat acesta sa fie gasit de audienta, nu-i asa?! Ei bine, nu! Toate trei lucreaza impreuna pentru acelasi mare scop: castigarea relevantei in ochii audientei.

Intr-un mediu de marketing online organic aflat in continua crestere, nu e vreo surpriza ca SEO, social media si content marketing se afla sub aceeasi umbrela. Atunci cand cele trei se misca impreuna, rezultatul este atragerea de clienti noi si cresterea traficului online, prin intermediul unui continut valoros. Acest lucru se datoreaza in mare algoritmilor Google, care au inceput sa puna mare pret pe semnalele primite din partea retelelor sociale, pe care le considera indicatori in stabilirea ranking-ului in rezultatele cautarilor. Pentru a crea un plan de marketing organic care sa functioneze in folosul companiei, e important asadar ca SEO, social media si content marketing sa fie conectate la aceeasi strategie.

social-media-SEO

 

Iata 10 metode prin care content marketing, social media si SEO pot lucra impreuna pentru a imbunatati marketingul organic

  1. Google se foloseste de Twitter pentru a descoperi continut nou

Internetul poate fi vazut ca o librarie publica plina cu continut si cu…niciun sistem centralizator. Google aduna pagini in timpul procesului de colectare apoi creeaza un index, si asa aflam unde putem gasi informatiile care ne intereseaza. Acest proces poate deveni insa cu adevarat obositor, cu tot continutul care apare in fiecare zi pe internet. Insa cu ajutorul lui Twitter, continutul care se bucura de popularitate pe aceasta retea poate sari cativa pasi – cei de care ar avea nevoie Google pentru a indexa continutul.

Factorii de care tine cont motorul de cautare pentru indexarea continutului sunt: numarul de retweet-uri, numarul de utilizatori care au distribuit continutul pe Twitter, si perioada de timp in care continutul a fost distribuit. Indexarea continutului este deosebit de importanta pentru SEO deoarece cu cat este indexat mai repede continutul tau, cu atat vei reusi sa atragi trafic organic pe site.

  1. Share-urile pe retelele sociale sunt noul link building

Unul dintre cei mai importanti factori care contribuie la pozitia site-ului tau in rezultatele oferite de Google este reprezentat de numarul de link-uri directionate catre site-ul tau . Din pacate, acest factor poate fi usor controlat cu ajutorul unor tehnici SEO black-hat, cum ar fi impanzirea textului cu cuvinte cheie, text invizibil si chiar crearea unor site-uri false care sa faca trimitere cu ajutorul link-urilor catre site. Ca rezultat al folosirii acestor metode neortodoxe, Google a decis sa se bazeze mai mult pe semnalele primite de pe retelele sociale, ca Twitter, Facebook sau Google+, pe care le considera metode mai putin manipulatoare de link building.

Iata de ce Social Media si Google – si implicit eforturile tale de optimizare a site-ului – sunt astazi interconectate.

  1. Creste-ti autoritatea cu ajutorul influentatorilor din sociale media

Pe scurt, Google va creste ranking-ul postarilor de pe blogul tau sau al paginilor site-ului tau daca realizeaza ca esti o sursa de incredere. In folosul determinarii credibilitatii site-ului tau, dincolo de stabilirea numarului de link-uri catre site, Google ia in considerare si influenta pe care o ai in social media. Aceasta este determinata cu ajutorul mai multor factori, printre care relevanta, reach si rezonanta. Pentru a vedea cum stai in ceea ce priveste acesti factori, intreaba-te urmatoarele: este continutul publicat de tine relevant pentru brand, la cati utilizatori ajunge continutul publicat pe profilurile tale sociale, se conecteaza utilizatorii la continutul valoros pe care il publici si, nu in ultimul rand, cati dintre acestia sunt bloggeri influenti sau branduri cunoscute?

  1. Google iubeste Google+

Un lucru e sigur si, desigur, extrem de firesc: Google ii favorizeaza pe cei care se afla pe Google+. Rezerva 10 minute pe zi paginii de Google+ a brandului tau, fie ca postezi ceva pe profilul business, ori pentru a posta continutul tau in comunitatile Google+. Fii sigur ca ceea ce postezi pe Google+ este demn de a fi luat in calcul de Google, astfel incat motorul de cautare sa te pozitioneze sus in rezultatele sale.

  1. SEO nu mai reprezinta pur si simplu o chestiune tehnica

Odata cu multele schimbari cunoscute de algoritmii Google in ultima vreme, acum, mai mult ca oricand, Content is King. Google cauta cel mai bun, relevant continut pentru a-i oferi un ranking superior, SEO devenind astfel mult mai human-friendly. Google e mult mai atent acum la ce continut distribui in reteaua ta de prieteni, in loc sa se concentreze pe cuvintele cheie indesate intr-un post pe blog sau pe site.

Desigur, amanuntele ca locul in care pozitionezi cuvantul cheie in H1, URL, descriere meta si etichetele de titlu conteaza inca. Insa mult mai important a devenit modul in care folosesti cuvintele cheie pentru a raspunde cu adevarat intrebarilor adresate de oameni. Incearca sa folosesti cuvinte cheie lungi, care sa sune natural. De exemplu, in loc de: “decoratiuni interior”, foloseste mai bine ”cum sa-ti decorezi casa”. Alegerea unor cuvinte cheie care nu par fabricate te va ajuta sa te apropii cu adevarat de oameni.

  1. Numarul de followeri

Stiu ca ai auzit de nenumarate ori ca nu conteaza cati fani ai pe Facebook, sau cate persoane iti urmaresc postarile pe Twitter. Desigur, ai nevoie de utilizatori de calitate, care sa fie interesati cu adevarat de continutul publicat de tine si chiar sa il distribuie mai departe, insa Google pune pret si pe numarul total de folleweri si de conexiuni pe care le realizezi pe retelele sociale. O companie cu 100 de followeri pe Twitter nu se va bucura de la fel de multa atentie din partea Google ca o companie cu 1 milion de fani pe Facebook si 1 milion de followeri pe Twitter. Totusi, Google poate detecta calitatea celor care te urmaresc, asa ca daca te hotarasti sa trisezi si sa cumperi 100.000 de followeri proxy pe twitter, acestia nu te vor ajuta sa cresti prea mult in ochii motorului de cautare.

Cresterea numarului celor care te urmaresc este un proces lent, insa daca te tii te treaba si il cresti in mod natural, efortul tau va fi rasplatit. Prezinta-ti brandul intr-o maniera unica si consistenta, folosindu-te de aceeasi voce in toate mediile de comunicare. Publicarea unui continut de calitate si intretinerea permanenta a unui dialog cu audienta ta te va ajuta sa castigi autoritate si sa cresti usor numarul follower-ilor.

  1. Foloseste cuvinte cheie in postarile tale

Aceasta strategie deschide un nou canal pentru rezultatele oferite de Google. In afara articolelor cu stiri, Google are tendinta sa favorizeze si update-urile populare de pe retelele sociale in zona de top a paginii cu rezultate. Cuvintele cheie sunt importante pentru site-ul tau, asa ca nu ar trebui sa te surprinda faptul ca acestea conteaza si in cadrul continutului publicat pe retelele sociale.

Pe Pinterest, de exemplu, o metoda nemaiponenita de a te bucura de un ranking bun din partea motoarelor de cautare este sa folosesti cuvinte cheie in pin-urile si panourile tale. In mod similar, o munca de cercetare a cuvintelor cheie pentru videoclipurile postate pe Youtube poate atrage trafic nu doar pe canalul tau, ci si pe site sau blog, daca sunt listate pe profilul tau. Folosirea cuvintelor cheie chiar si pe Facebook poate veni cu beneficii deloc neglijabile.

  1. Creeaza anunturi locale pe Google+

Ai grija ca business-ul tau sa aiba un anunt local pe Google+, unde sa incluzi adresa si alte cateva informatii pertinente. Astfel le vei permite clientilor sa-ti noteze compania direct pe Google, acest lucru fiind important, deoarece Google recomanda in primul rand business-urile cu cele mai bune review-uri.

De asemenea, ai grija sa existe pe pagina ta de Facebook o lista cu locatiile unde poti fi gasit sau o harta. Astfel vei fi gasit mai usor de clienti, si acestia vor putea da mai usor check in – o treaba minunata pentru SEO-ul local.

  1. Fa-ti continutul usor de gasit si de distribuit

Pinterest este un exemplu minunat de retea sociala care iti face continutul atat usor de gasit, cat si usor de distribuit. Pinterest incurajeaza intr-o mare masura distribuirea continutului. Utilizatorii publica pin-uri pe panourile de pe profilurile lor,  impartasindu-le astfel cu ceilalti utilizatori de pe Pinterest.

Multe retele sociale iti ofera optiunea de a tine privat continutul publicat. Pe Youtube poti avea videoclipuri care nu sunt listate, si doar utilizatorii care au link catre videoclipuri le pot viziona. Pinterest permite existenta unor panouri private, iar Twitter iti permite sa ai profil privat.

Insa cand vine vorba de afacerea ta, ar trebui sa iti doresti ca toate conturile de pe retelele sociale sa fie publice, iar continutul sa fie usor de gasit. De exemplu, in cazul profilului de Facebook, ai optiunea de a-ti face postarile vizibile pentru motoarele de cautare. Pentru a face asta, trebuie sa mergi la Privacy Settings, si sa activezi optiunea Do You Want Other Search Engines to Link to Your Timeline? Cu cat sunt mai multi cei care iti vad postarile, cu atat exista posibilitatea ca mai multe persoane sa iti distribuie continutul.

  1. Foloseste-te de imagini

Daca nu cumva ai descoperit internetul ieri, stii deja ca imaginile pot fi un magnet deosebit de puternic pentru utilizatori – dar si pentru motoarele de cautare. Pe retelele sociale, imaginile au marele dar de a atrage atentia utilizatorilor si, nu de putine ori, de a-i determina sa le distribuie mai departe. Primul mare pas este, asadar, sa te asiguri ca audienta ta poate distribui fara nicio problema imaginile incarcate de tine. Apoi:

  • Publica imagini vii, care sa-i inspire pe utilizatori. Imaginile si continutul pe care il publici ar trebui sa fie in primul rand relevante pentru audienta ta, si apoi sa fie optimizate pentru motoarele de cautare. Un bun exemplu de imagini puternice, care au avut un impact serios asupra publicului online este urmatorul: Cele mai puternice 45 de imagini ale anului 2011 – acestea au primit peste 45.000 de tweet-uri si peste 862.000 de like-uri pe Facebook.
  • Foloseste formate standard. Desi exista numeroase formate de imagini din care poti alege, .jpg, .gif, .png sunt cele mai comune. Foloseste imagini care sunt usor de afisat si vei evita atfel piedicile care s-ar putea ivi in incarcarea si distribuirea lor.
  • Publica imagini pe retele sociale multiple. Cu cat exista mai multe locuri unde sunt publicate, cu atat cresc sansele ca imaginile tale sa fie distribuite de utilizatori. Pe langa marile retele – Facebook, Google+, Twitter, retelele sociale populare pentru distribuirea de continut foto sunt: Flickr, Photobucket, Pinterest, Picassa, Instagram, TwitPic.