Publicitatea e cotoroanta batrana si deja multi dintre creativii ei sunt oale si ulcele. Pentru a evita macabrul si acuzele legate de lipsa de delicatete, voi intra rapid in problema. Avem 10 copywriteri care sunt acum intr-o lume mai buna, care insa inainte de a pleca dintre noi ne-au lasat mostenire cateva vorbe de duh, sfaturi, idei intelepte, sclipiri sau cum vrei sa le mai spui, care se prea poate sa ne fie de mare folos.
De unii sigur ai auzit, de altii probabil ca nu. Ideile lor, desi nascute cu ceva vreme in urma, pot fi aplicate cu succes si in ziua de azi.
10 idei geniale de la copywriteri…plin de duh
1. Decide-te care este efectul pe care vrei sa-l obtii din partea audientei tale ~ Robert Collier
Robert Collier (1885-1950) a fost scriitor de literatura motivationala, insa a fost preocupat si de copywriting. In volumul „The Robert Collier Letter Book” a reunit toate scrisorile de vanzari trimise, explicand de ce au avut atat de mult succes.
2. Prezinta-ti produsul in momentul utilizarii ~ Victor Schwab
Victor Schwab (1898-1980) a fost copywriter la Rathrauff & Ryan’s si content marketer dinainte ca acest concept sa existe. In „How to Write a Good Advertisment”, scria:
It has also been demonstrated that, when picturing the product in your advertisement, you will get more attention by showing it in use: doing something, accomplishing something for the reader. That, as W. S. Townsend said, “makes it live and breathe and serve right in front of the eyes of the prospect.” ~ Victor Schwab
3. Incepe ca un articol din Reader’s Digest ~ John Caples
John Caples (1900 – 1990) si-a inceput cariera de copywriter la Rathrauff & Ryan’s si timp de aproape 50 de ani a dominat lumea advertisingului. In cartea sa dedicata copywriting-ului, „Tested Advertising Method” isi ideamna cititorii sa studieze articolele din Reader’s Digest, care au urmatoarele caracteristici:
- Sunt impanzite cu actiuni
- Sunt scurte
- Sunt specifice
- Contin putine adjective
- Starnesc curiozitatea
4. Fa apel la o dorinta coplesitoare a audientei ~ Eugene Schwartz
Cuvintele exacte ale lui Eugene Schwartz (1927-1995) sunt:
„Tap a single overwhelming desire existing in the hearts of thousands of people who are actively seeking to satisfy it at this very moment.”
5. Transforma advertiserul in personaj ~ Maxwell Sackheim (1890-1992)
6. Elaboreaza o propunere unica de vanzare (Unique Selling Proposition) ~ Rosser Reeves
7. Gaseste povestea produsului tau ~ Leo Burnett
In 1998, revista Time il numea pe Leo Burnett (1891-1971) unul dintre cei mai influenti 20 oameni de afaceri ai secolului XX. Era singurul nume din avertising din lista respectiva.
8. Scrie pentru o persoana, nu pentru un milion! Fairfax M. Cone
Cone (1903-1977) si-a inceput cariera in San Francisco, la Lord & Thomas, ajungand vicepresedinte al companiei. Era un mare fan al onestitatii, al transparentei in ceea ce priveste advertising-ul:
„Good advertising is written from one person to another. When it is aimed at millions it rarely moves anyone.”
9. Motivul pentru care… („The reason why…”) ~ Albert Lasker
Spune-le oamenilor DE CE(?)
…esti cel mai bun
…ar trebui sa te creada
…ar trebui sa iti cumpere produsul acum
10. Cauta punctele de maxima anxietate ~ Mel Martin
Cu totii avem micile noastre frici, fobii, griji, lucruri incomode la care ne gandim si despre care nu vorbim prea des. Atunci cand cineva vine insa si pune problema pe masa, spunandu-ti:
Ce-ti ascunde medicul tau
De ce au aventuri femeile casatorite
Ce sa nu mananci niciodata atunci cand calatoresti in India
Pentru ce tip de autostopisti sa nu opresti niciodata masina…
…automat ochii ti se fac mari, urechile ti se destupa, celelalte lucrui mai pot astepta.
sursa: http://www.copyblogger.com/