Copywriting-ul sau scrierea de texte si continut care sa atraga, sa genereze lead-uri si conversii nu are o reteta perfecta. Nici formule miraculoase. Dar daca ne gandim la meseria de copywriter, care dainuie in agentiile de publicitate din cele mai vechi timpuri, ne putem face o idee, din vastele experimente si experiente ale publicitarilor, despre tipuri de copy care reusesc sa vanda, sa atraga, sa atinga target-ul si sa il apropie. Daca am putea sa rezumam definitia unui copy de succes (oricat de cliseistica este formularea), ne referim cu siguranta la acel text care reuseste sa transforme un potential client intr-un client, iar apoi, de ce nu, sa il fidelizeze.

10 formule de copywriting pentru conversii si engagement

In final, scopul unui copywriter este acela de a impulsiona traficul, de a genera lead-uri si, in final, de a vinde, fie ca este vorba de un produs, de o idee sau de un concept. Pe langa talent scriitoricesc, este nevoie de empatie, de abilitati de sintetizare, de capacitatea de a se pune in postura clientului pentru a sti ce sa ii livreze. Cu toate acestea, o idee de baza in copywriting este aceea ca un continut bun poate fi complet ruinat de un titlu prost, iar un continut mediocru poate fi salvat de un titlu bun. De aceea, inspiratia in ceea ce priveste titlurile unei reclame sau ale unui simplu articol trebuie sa fie intotdeauna pe pozitii. Iata un mic ghid de scriere a titlurilor, cu exemple ce s-au dovedit a fi eficiente de-a lungul timpului. O combinatie intre inspiratie si formulele mai jos prezentate vor da cu siguranta rezultatele scontate.

8 titluri eficiente in copywriting

1. Formula: Cum sa (beneficiu) fara sa (efort/provocare) 

Ex: Cum sa slabesti fara sa mergi la sala

2. Formula: Obtine (rezultat dorit) in (perioada de timp specifica) 

Ex: Obtine un abdomen definit in 5 saptamani 

3. Formula: (rezultat nedorit) + (solutie misterioasa) 

Ex: Combate oboseala cu un remediu simplu, preparat acasa

4. Formula: Cum sa (obtii un rezultat bun) (prin depasirea unui impediment major)

Ex: Cum sa-ti cumperi casa visurilor tale daca nu poti face un credit

5. Formula: Atentie (destinatar): Cum sa (promisiune atractiva)

Ex: Atentie, mamelor: Cum sa gatiti sanatos pentru cei mici fara sa fie nevoie sa folositi aragazul

6. Formula: (numar) metode/variante/tipuri/solutii de a (rezultat atractiv)

Ex: 10 metode de a obtine buclele perfecte pentru vara

7. Formula: Tu cum (activitate comuna, de interes)

Ex: Tu cum iti economisesti eficient banii pentru concediu? (titlul sugereaza o noua solutie)

8. Tot ce trebuie sa stii despre (subiect de interes)

Ex: Tot ce trebuie sa stii despre copywriting

In mod evident, poti varia, combina si adapta formulele mai sus enumerate pentru a obtine titlul ideal si potrivit textului sau reclamei pe care o concepi. Desi copywriting-ul se bazeaza pe feeling, folosirea formulelor in scrierea titlurilor nu este o idee rea. Motivul? Titlul trebuie sa fie scurt, la obiect, sa sintetizeze cea mai interesanta parte din articolul tau si sa fie lipsit de artificii scriitoricesti. Asadar, pastreaza metaforele si exprimarile artistice pentru continut, pentru a mentine cititorul sau clientul pana la finalul mesajului pe care doresti sa i-l livrezi, si opteaza pentru abordari directe si concrete in titluri.

Cele mai eficiente cuvinte si cuvinte cheie

Indiferent de tema si subiectul pe care scrii, exista un cuvant care va da rezultate de fiecare data cand il vei introduce intr-un headlineTU. Un cuvant puternic, care abordeaza direct clientul. Daca vrei, un captatio benevolentiae scurt si la obiect. Nu te feri de exprimarile directe si de intrebarile deschise. Functioneaza intotdeauna. Testeaza!

Cuvinte cheie pentru a introduce noutati: 

  • aparitie
  • inovatie
  • descoperire
  • schimbare
  • in premiera
  • veste

Cuvinte cheie pentru a induce ideea de exclusivitate:

  • limitat
  • special
  • secret
  • interzis
  • tentatie
  • niciodata

Cuvinte cheie pentru a induce o urgenta:

  • acum
  • descopera
  • afla
  • grabeste-te
  • rezultate
  • repede

Cuvinte cheie pentru a induce ideea de siguranta: 

  • garantie
  • asigurare
  • usor
  • dovedit
  • sigur
  • testat

Cuvinte cheie pentru a induce ideea de economie:

  • reducere
  • ieftin
  • castig
  • negociere
  • discount
  • gratuit

Cuvintele cheie trebuie sa reprezinte intotdeauna miezul subiectului, sa fie usor de inteles si sa fie… transparente. Nu cauta sinonime pretentioase si nu incerca sa impresionezi prin termeni specializati. Acolo unde se poate, simplificarea subiectului poate aduce rezultate neasteptate. Exprimarile mult prea sofisticate reprezinta, de fapt, bariere de comunicare intre publicitar si client. De exemplu, foloseste „locuri libere” in loc de „locuri disponibile”, pentru a transmite celui care receptioneaza mesajul o atitudine relaxata, prietenoasa, apropiata. Astfel, castigi si atragi de partea ta un potential client, ii vei induce un confort psihic care il va determina sa iti citeasca textul sau reclama cu ceea ce englezii numesc an open mind, ceea ce nu poate decat sa fie un prim pas important in convertirea lui intr-un cumparator/client.